Ako pracovať s analýzou webu

Zhrnutie videa:

Ako si zobraziť základné informácie

  1. V ľavom menu si vyberieš typ stránok, ktoré chceš analyzovať. Napríklad HTML stránky, obrázky, presmerovania, 404ky a ďalšie.
    lave-menu

     

  2. Následne si pomocou ikony change columns ikona zobrazíš len informácie, ktoré ťa zaujímajú. Titulky, nadpisy, či majú stránky povolenú indexáciu a podobne.
    screen change columns

Vďaka tomu si môžeš urobiť prvotný obrázok o webe. Avšak v nadbytku informácií sa ľahko skryje väčšina problémov. Aby si ich neprehliadol (neprehliadla), je rozhodujúce zobraziť len dáta, ktoré ukážu na nedostatky.

To umožňujú funkcie „Filter“ a „Group by„:

Filter 

Filter ikona dáva možnosť zobraziť len dáta, ktoré potrebuješ. Prispôsobujeme ho špeciálne potrebám onpage SEO. Napríklad ihneď si môžeš zobraziť len titulky ktoré sa na Google nemusia zobraziť celé:

zahrnúť len titulky s viac než 55 znakmi

Group by

Group by icon zoskupí stránky, ktoré majú niečo spoločné. Sú duplicitné, obsahujú rovnaké parametre v URL a podobne. Viď ukážku stránok zlúčených podľa duplicitných titulkov:

duplicitné titulky

Každú skupinku môžeš skúmať do detailov, stačí kliknúť na ikonu plus icon:

Duplicitné titulky - expand

Praktická ukážka

Filtrovanie a zoskupovanie môžeš rôzne kombinovať. Jednoducho s ich pomocou vytvoríš aj komplexné reporty.

Dajme tomu, že chceš zobraziť duplicitné stránky, ktoré:

  • majú povolenú indexáciu,
  • nie sú zakázané v robots.txt a
  • nemajú priradený žiadny canonical

Tu je výsledok:

Filter s duplicitami

S pomocou funkcií „Filter“ a „Group by“ je možné urobiť profesionálnu SEO analýzu vo veľmi krátkom čase. Nič viac k tomu nepotrebuješ.

Tak hor sa do analyzovania :-).