Dôkaz sporom:
Predpokladajme, že SEO = Inbound.
Axióm: SMM ⊂ Inbound (Social Media Marketing je podmnožinou Inboundu)
Ak (SEO = Inbound) ∧ (SMM ⊂ Inbound) → SMM ⊂ SEO.
Avšak vieme, že SMM ⊄ SEO.
Takže tvrdenie SEO = Inbound nie je pravdivé → SEO ≠ Inbound.
Q.E.D.: SEO nie je Inbound.
———————-
Niekto môže namietať a tvrdiť, že výrok SMM ⊂ SEO platí. Resp. za SEO pokladajú akúkoľvek aktivitu, ktorá môže pomôcť k lepším výsledkom vo vyhľadávaní. Avšak aby to platilo, museli by sme z cieľov SEO vyhodiť ROI, resp. formulku „plnenie cieľov webu vďaka návštevnosti z vyhľadávačov, a to za prijateľné náklady„.
Potom by platilo nielen SMM ⊂ SEO, ale aj:
- PPC ⊂ SEO
- Printová reklama ⊂ SEO
- TV Reklama ⊂ SEO
- …
Až nakoniec prídeme k záveru, že SEO = Marketing.
Já sice nejsem tak dobrý v těchto logických argumentech, ale dovolil bych si doplnit, že online marketing je podmnožinou marketingu, jehož podmnožinou je inbound marketing jehož podmnožinou je SEO:-) Nelze říct, že SEO je marketing, protože marketingové metody obsahují i spoustu neSEO metod. Ufff. Začíná se to komplikovat:-)
Jasné, že SEO nie je celý marketing :). Teda aspoň do chvíle, než zaň začneme považovať akúkoľvek aktivitu. Napr. ultimátna linkbuildingová taktika: Buďte na svojich zákazníkov v predajni milí… Raz sa stane zákazníkom určite aj bloger, ktorý bude vašim vystupovaním tak prekvapený, že na vás odkáže.
Taky vidím tu posloupnost pojmů stejně, pokud se budou používat ty čtyři pojmy v rámci jedné úvahy, tj. Marketing > Internetový marketing > Inbound marketing > SEO.
Připomíná mi to… kolik andělů se vejde na špičku jehly?
súhlasím s tvrdením, že seo ne rovná sa Inbound, ale inbound má veľa spoločného s marketingom
Na logike ma pán doktor Siska učil nasledujúce: Chybný predpoklad vedie vždy nevyhnutne k chybnému výsledku bez ohľadu na metódu analýzy i výpočtu.
Navyše uvedený príklad je logický sofizmus ako vyšitý, ale autor článku o tom iste vie 🙂