Google na svojom blogu zverejnil informácie o novinkách, ktoré priniesol nástroj Webmaster Tools:
„Poskytujeme detailnejšie údaje o každom vyhľadávanom dotaze… Teraz môžete kliknúť na stanovené frázy v najčastejšie vyhľadávaných dotazoch a zobraziť tak výpis počtu zobrazení a množstva preklikov pre každú pozíciu, na ktorej sa stránka vášho webu zobrazovala vo výsledkoch vyhľadávania.“
Tieto cenné údaje o vyhľadávaných frázach sa už netýkajú len 100 najvyhľadávanejších dotazov, ako to bolo doteraz. V sekcii „Najčastejšie vyhľadánané dotazy“ sa zobrazujú (takmer) všetky frázy, na ktoré sa vaša web stránka zobrazila v SERPs, takže slovíčko „najčastejšie“ je už trochu mätúce.
(zdroj: Google blog)
Najnovšie údaje, ktoré poskytujú Webmaster Tools ušetria kopec času, ktorý súvisel s odhadom úspešnosťou preklikov.
Dáta sú k dispozícii aj prostredníctvom prehľadného grafu, ktorého úprava je podobná ako v Google Analytics (ďalej GA). Časový horizont zobrazovaných dát je približne 33 dní a nedajú sa automaticky posielať na e-mail. Nenašiel som cestičku, ako zobraziť Graf pre jeden konkrétny dotaz, ale prostredníctvom vyhľadávania sa dá nastaviť filtrovanie dotazov, ktoré obsahujú konkrétne slovo, resp. frázu.
(zdroj: Google blog)
Počet návštev evidovaných vo Webmaster Tools a Google Analytics je trochu rozdielny, keďže vo WT sa väčšinou nezobrazí menej ako 10 preklikov z danej pozície. Podľa môjho predbežného porovnávania dát s GA, sa vo WT neevidujú ani viacnásobné návštevy jedného používateľa.
Webmaster Tools bol pre mňa užitočný nástroj, no teraz stáva veľmi užitočným. Prináša mnoho zaujímavých informácií o sledovaných web stránkach. Ako hodnotíte novú funkcionalitu vy?
Tuto funkciu som objavil dnes, viacmenej nahodou. Zda sa, ze to pomaly smeruje k spojeniu alebo duplicite GA a WT. Kazdopadne sa data z WT zdaju byt presnejsie…?