Nakupovanie spätných odkazov je asi najrozšírenejší spôsob linkbuildingu v ČR. Teda ak nepočítam elementárne praktiky, ako napr. registrácia do katalógov. V mnohých odvetviach sa nákup odkazov vyplatí a vzhľadom na relatívnu jednoduchosť niet divu, že je natoľko populárny.
Zákazníci SEO agentúr (konzultantov, linkbuilderov,..) často očakávajú, že v čo najkratšej dobe od začiatku spolupráce, budú pociťovať viditeľný výsledok. Nákup odkazov sa obvykle rýchlo prejaví na stúpajúcich pozíciách, resp. návštevnosti. Je to teda cesta, ako uspokojiť zákazníka v prvých mesiacoch spolupráce.
Avšak mnohí využívajú nákup spätných odkazov ako primárnu (ak nie jedinú), linkbuildingovú taktiku. To je jazda po tenkom ľade, ktorá sa môže časom vypomstiť, pretože prináša len dočasné zlepšenie výsledkov a žiadnu pridanú hodnotu. Aby mohli byť výsledky udržateľné, musíte v konkurenčnejšom prostredí platiť stále viac a viac, pretože vás budú dobiehať weby, ktoré získavajú odkazy s dlhodobým prínosom. Ak sa platenie za odkazy skončí (napr. klient ukončí spoluprácu), tak sa SEO začne rozpadávať ako nos Michaela Jacksona. Slová o tom, že SEO má dlhodobý prínos stratia na význame, a bývalý zákazník si uvedomí, že prerobil.
Najrizikovejšie je automatizované nakupovanie odkazov. Ak vyhľadávač postihne celý systém, web poputuje rýchlo k ľadu. Avšak všetky odkazy, ktoré sú zakúpené na určité obdobie, sú krátko po vypršaní objednávky tiež k ničomu.
Dlhodobejší prínos má len nákup permanentných odkazov. Avšak ani odkazy, ktoré sa nachádzajú v rôznych reklamných či nezaujímavých článkoch, neprinášajú stále rovnaký osoh. Po čase zapadnú hlboko v archíve a už po nich ani vyhľadávač neštekne.
Nie je dobré premrhať všetky peniaze a čas na nakupovanie odkazov. Výhodnejšie jeinvestovať hlavne do dlhodobých aktivít. A netreba zabúdať ani na to, žekvalitný linkbuilding ide ruka v ruke s kvalitným obsahom – A ten neprináša len odkazy, ale má omnoho väčšiu pridanú hodnotu.
Štandardné spôsoby nákupu spätných odkazov nezatracujem, avšak treba ich robiť s mierou a nevyužívať to ako primárnu linkbuildingovú metódu. Spomenul som najčastejšie spôsoby „kšeftovania“ s odkazmi (kupovanie dočasných odkazov a nakupovanie článkov s permanentnými odkazmi). No je aj zopár spôsobov, ako vyťažiť z nákupu odkazov dlhodobý osoh.
Na slovensku asi nie je oblast kde by to bolo az take horuce, aby clovek musel okrem linkbuildingu zapajat aj socialne siete, viral, linkbaiting, microsites atd. Ked na pneumatiky staci vymena, ked na reality staci vymena, potom sa uz vobec nebojim o odkazy zo silnych webov zapadajucich hlboko do archivu. Stale taketo odkazy maju svoju znacnu vahu a to aj po rokoch a pokial to bude fungovat, nikto ma nepresvedci ze je to naopak.
Naopak velmi suhlasim s nazorom o zbytocnosti docasnych odkazov, je to absolutne neefektivna strategia, ktora len docasne vycicia klienta a pokial chce vysledky musi platit. Je to jedna spirala, kde sa nabaluje pocet odkazov a suma, ktoru treba platit za predlzenie linkov.
V aspoň trochu konkurenčnom prostredí výmena odkazov nestačí. Obzlášť pri pokrývaní širokého spektra kľúčových slov. Samozrejme, odkazy z kvalitných webov, ktoré sú v archíve, majú stále svoju váhu. V článku som mal na mysli predovšetkým kupovanie odkazov na weboch, ktoré doslova žijú z predaja článkov s odkazmi . Napr. väčšina webov zapojených v PlaCle.
je nieco ako PlaCla aj na slovensku? nieco kvalitne?
dakujem
Obecne souhlasim, je to nakladna spirala, pro rozjezd a start na pozice to jiste jde. Problem je ten, ze zakaznici nechteji cekat a maloktery chape, ze linkbuilding je beh na dlouhou trat. U kvalitniho obsahu vidim slabe misto v tom, ze neni kontrola nad formatem vysledneho odkazu.